Thursday, November 09, 2006

Ön liberoyu çözdüm


HİÇ anlamadığım bir deyim icad etti bizim medya..
Ön libero!..
Futbolu icad eden İngiliz basınını yakından izliyorum.. Böyle bir laf yok.. Yurtdışına yığınla gittim, yığınla yabancı spor yazarı ile konuştum, böyle bir laf duymadım..
Bizim basında kıyamet kopuyor.. Tek ön libero mu, çift ön libero mu?..
Yahu bunlar orta saha oyuncuları, futbol tarihi boyu.. Ön libero nerden çıktı?..
Sonunda keşfettim..
Örnek..
Galatasaray'da İliç orta sahada oynarsa, takım tek ön liberolu oluyor, İnamoto oynarsa çift ön liberolu..
İkisinin farkı ne?.. İliç çok daha yetenekli.. Hücuma dönük, oyun kuruyor, gol atıyor. Japon sadece top kesiyor.. Hepsi o.. Hücuma katkısı yok..
Yani..
Orta saha oyuncusunun yetenekleri kısıtlı, giderek "Kazma" olanının adı ön libero.. Futbolcu olanın, oyun kuran, oyun geliştiren klasa sahip olanın adı da eskisi gibi, orta saha..
Şimdi benim medyam, teknik direktörleri, 1 yeteneksizle oynadıkları için eleştirip "İlle 2 kazma ile sahaya çık" diye teşvik ediyor..
İki kazma ile sahaya çıkmanın bedeli, forveti teke indirmek..
"Tek santrforla oyna, ama sahaya iki ön libero sür.."
Mantığa bakar mısınız?..
Yahu takımların nerdeyse tamamı zaten tek forvetle oynarken, onu dört savunma adamı bekliyor, yetmiyor, iki de ön libero?.. Kimi tutacak bunlar?.. Birbirlerini mi?..
Hücum futbolu öldürülüp korkak savunma taktikleri teşvik edilirken, yani futbol giderek iyice seyredilmez hale gelirken, bari sonuç alınıyor mu?..
Çift ön liberolu takımların yedikleri birbirinden kepaze gollere bakar mısınız?.
Eskiler "Nerde çokluk" demişler?..
Mustafa Denizli'yi Mustafa Denizli yapan felsefesini yıllardır yazarım..
"Bir savunma görevini, belli bir kişi veya alanı savunmayı birden fazla insana bölerseniz, aslında onların üzerinden sorumluluğu alır 'Nasıl olsa öteki var' psikolojisini yerleştirir ve yıkılırsınız" der hep..
Herkes işini ve sorumluluğunu bilmeli..
"Altı kişiyiz, nasıl olsa bir kişiyi durduran biri çıkar içimizden" dedin mi, dökülme başlar!..

No comments:

 
eXTReMe Tracker